Czcionka

TYDZIEŃ I i II

W PRZEDSZKOLU

Drodzy Rodzice!

Minione tygodnie upłynęły nam na poznawaniu siebie. Zaczynamy rozumieć, co to są DOBRE MANIERY i jak są one ważne dla nas i dla innych. Chcemy być dobrze wychowani, wiemy, że lepiej współpracować podczas realizacji różnych zadań, niż wykonywać je samemu.

Stworzyliśmy Kodeks Przedszkolaka – ustalaliśmy zasady, które powinny obowiązywać w grupie przyjaciół, tak by wszyscy czuli się tu dobrze.

Uczymy się orientować w schemacie własnego ciała, różnicować prawą i lewą stronę, aby świadomie poruszać się w przestrzeni, wiemy, co jest przed nami, za nami, nad i pod.

Dzielimy słowa na sylaby, a te liczymy. Umiemy globalnie przeczytać swoje imię, policzyć w nim litery; część z nas potrafi podać nazwy niektórych z nich.

Poznaliśmy kilka zabaw integracyjnych, dzięki którym mogliśmy się o sobie więcej dowiedzieć. Nauczyliśmy się pierwszej piosenki – Planeta dzieci. 

 

 

TYDZIEŃ III

NASZE PRZEDSZKOLE

 
Drodzy Rodzice!
Trzeci tydzień przedszkolnych zabaw już za nami. Dobrze znamy nauczycieli, kolegów i koleżanki, budynek i jego otoczenie – poruszamy się po nim pewnie i bez lęku. 

Rozumiemy, że dobre maniery to także kulturalne odnoszenie się do innych, tak by nikt nie czuł się obrażany czy krzywdzony. Na co dzień używamy słów: proszę, przepraszam i dziękuję.

Potrafimy ze sobą współpracować: wspólnie się bawimy, sprzątamy, pomagamy sobie i nauczycielom.

Wiemy, która to ręka prawa i lewa u siebie, a która u innej osoby, stojącej do nas przodem i tyłem. 
Czytamy globalnie swoje imiona, wysłuchujemy w nich pierwszych głosek i podajemy ich nazwy. Niektórzy z nas liczą głoski w różnych wyrazach.

Poznaliśmy wiersz Felek, dobrze znamy i pięknie śpiewamy piosenkę Planeta dzieci.

 

TYDZIEŃ IV

JESTEM BEZPIECZNY

Drodzy Rodzice!

Ten tydzień minął nam pod hasłem bezpieczeństwa. Wiemy, co należy robić, by bezpiecznie poruszać się w przestrzeni miejskiej, jak przechodzić przez ulicę. Rozumiemy, co oznaczają znaki drogowe.  Dowiedzieliśmy się, jak wygląda  praca policjanta. 

Rozmawialiśmy o wartości, jaką jest ODWAGA. Rozumiemy, że odważny jest ten, kto umie stanąć w obronie słabszego, pomaga innym i stara się pokonywać własne lęki i nieśmiałość. 

Znamy nazwy figur geometrycznych, umiemy układać z nich różne ornamenty i wzory. 

Poznaliśmy pierwszą literę (o, O), potrafimy znaleźć ją w różnych napisach i odczytać. 

Pięknie śpiewamy piosenkę Zawody. 

 

 

TYDZIEŃ V

POMOCNA DŁOŃ

Drodzy Rodzice!

Ten tydzień był dla nas bardzo ważny. Nadal uczyliśmy się o tym, czym jest odwaga i jak odróżnić ją od brawury. Wiemy, kiedy powiedzieć głośne, zdecydowane NIE! Potrafimy wezwać pomoc przez telefon i wiemy, do jakich służb trzeba zadzwonić w określonych sytuacjach. 

Dowiedzieliśmy się, jak pracowite są psy, i wiemy, jak bardzo pomagają człowiekowi psy policyjne, pasterskie, psi terapeuci i przewodnicy. 

Potrafimy podać nazwy figur geometrycznych i opowiedzieć o ich cechach, układamy z nich różne wzory i ornamenty. Posługujemy się szyframi, umiemy zakodować informacje i odczytać to, co zakodował ktoś inny. 

Czytamy sprawnie swoje imiona, wymieniamy kolejne głoski w prostych wyrazach, znamy litery o, O, a, A – odszukamy je wśród innych liter i podamy ich nazwy.

Ładnie tańczymy polkę; wiemy, że liczy się ją do dwóch. Śpiewamy piosenkę o zawodach.