6.00 - 8.15 |
Schodzenie się dzieci, planowanie dnia, wspomaganie rozwoju dzieci poprzez gry, zabawy dydaktyczne, zabawy ruchowe; ćwiczenia mowy, oddechowe, artykulacyjne; zabawy konstrukcyjne, kołowe, rozwijanie percepcji wzrokowej, słuchowej. |
8.15 – 8.30 |
Przygotowanie do śniadania: zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów. |
8.30 – 9.00 |
Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych. |
9.00 – 11.45 | Zajęcia dydaktyczne, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze. Organizowanie zabaw ruchowych, zajęcia sportowe, prace porządkowe. Podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno – technicznych. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą. Zabawy dowolne i indywidualne. |
11.45 – 12.00 |
Przygotowanie do obiadu: czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne. |
12.00 – 12.30 |
Obiad – samodzielne spożywanie posiłku, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych. |
12.30 – 13.45 |
Odpoczynek po obiedzie. Zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali, ogrodzie przedszkolnym. Zabawy integracyjne w grupie, zajęcia dodatkowe, prace porządkowe, słuchanie bajek, zabawy indywidualne. |
13.45 – 14.00 |
Przygotowania do podwieczorku: zabiegi higieniczne. |
14.00 – 14.20 |
Podwieczorek. |
14.20 – 16.00 |
Zabawy swobodne w sali lub ogrodzie przedszkolnym. Rozmowy indywidualne, tworzenie sytuacji rozwijające indywidualne zdolności, zainteresowania. Rozchodzenie się dzieci do domów. |