W tym roku szkolnym nasze przedszkole uczestniczy w programie "Żywienie na wagę zdrowia", wzbogaconym o działania edukacyjne dla przedszkolaków pt. "Klub zdrowego przedszkolaka", którego celem jest uświadomienie najmłodszym, jak ważne jest zdrowie oraz ukształtowanie nawyków zdrowego stylu życia.
Zajęcia dla dzieci poruszały następujące zagadnienia:
*prawidłowe odżywanie
*aktywność fizyczna
*higiena rąk /profilaktyka chorób zakaźnych
*promieniowanie słoneczne
*rodzaje dymów oraz zanieczyszczeń.
Na zakończenie realizacji tej tematyki wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe plakietki! Zdrowy przedszkolak - to radosny przedszkolak!

W lutym odwiedziły nas ponownie panie instruktorki z Dzielnicowego Domu Kultury. Tym razem utrwaliły z dziećmi wiadomości na temat zimy: dzieci rozwiazywały zagadki, naśladowały czynności, zabawy i sporty wykonywane na śniegu. Na zakończenie zajęć wspólnymi siłami wykonaliśmy zimowego bałwanka. Serdecznie dziękujemy za wspólnie spędzony czas!

Co potrafi 3-latek?

W zakresie samoobsługi i kontaktów społecznych:


- potrafi pozostać w przedszkolu bez towarzystwa najbliższych (mamy, taty…)
- sygnalizuje potrzeby fizjologiczne, próbuje samodzielnie korzystać z toalety,
- myje ręce nie mocząc ubrania i wyciera je ręcznikiem,
- potrafi samodzielnie jeść, posługując się łyżką, widelcem, doskonali te umiejętność w zabawie i podczas posiłków,
- stara się wyręczać dorosłych w prostych czynnościach, np. podaje różne przedmioty,
- jest pogodne podczas zabaw w grupie,
- z drobną pomocą potrafi się ubrać, rozebrać, włożyć pantofle,
- sprząta zabawki po zabawie,
- stara się regulować siłę głosu przechodząc od szeptu do głośnego mówienia.

W zakresie rozwoju fizycznego i motoryki:

- Sprawnie chodzi, wykonuje skoki rytmiczne obunóż, biega, przekracza niewielkie przeszkody.
- Wchodzi po schodach krokiem dostawnym.
- Rzuca i łapie piłkę z niewielkiej odległości, toczy piłkę.
- Poprawnie trzyma łyżkę, kredkę.
- Rysuje linie proste, spiralne,  potrafi zamknąć koło, rysuje bazgroty z elementami rysunku schematycznego.
- Próbuje korzystać z nożyczek, kleju...
- Buduje wieżę z 5 klocków, prosty model wg wzoru, konstrukcje dwuwymiarowe (brama).
- Rozpoznaje i nazywa barwy podstawowe.

W zakresie rozwoju procesów poznawczych (mowa, myślenie, uwaga, pamięć, spostrzeżenia):

- Porównuje przedmioty zauważając wyraźne różnice; duża i mała piłka, krótki i długi pociąg,
- wskazuje przedmioty, które wydają charakterystyczne dźwięki (klucze, papier, zegarek itp.),
- spostrzega, wyodrębnia i nazywa elementy ilustracji,
- nazywa zwierzęta hodowlane i domowe,
- nazywa i wskazuje części ciała (noga, ręka, głowa, szyja, brzuch, plecy),
- rozumie pojęcia określające położenie przedmiotów w przestrzeni: wysoko, nisko, obok na, pod, za, przed i ich używa,
- porównuje wielkość: długi, krótki, wysoki, niski,
- próbuje ocenić liczebność bez liczenia, posługując się określeniami: dużo, mało,
- tworzy kompozycje z różnych figur geometrycznych, bez ich nazywania,
- używa w słowniku czynnym nazw poznanych przedmiotów, osób, zwierząt,
- formułuje uogólnienia: to do tego pasuje, te obiekty są podobne, a te są inne.

W czwartek 11 lutego odbył się w nasz przedszkolny konkurs recytatorski „Wiersze Brzechwy i Tuwima". Celem konkursu było popularyzowanie poezji tych najbardziej znanych polskich autorów. Zachęcamy rodziców do czytania poezji Juliana Tuwima i Jana Brzechwy razem z dziećmi!
Naszą grupę reprezentowali: Julka Painta, Emilka Skórka oraz Jakub Sówka. Z przyjemnością informujemy, iż laureatem został Kubuś, natomiast dziewczynki otrzymały wyróżnienie. Serdecznie gratulujemy!!!

W miesiącu styczniu uczestniczyć będziemy w cyklu spotkań ze sztuką.

W dniu 11.01.2016 r. nasi przedszkolacy byli gośćmi Dzielnicowego Domu Kultury, gdzie artyści Teatru Blaszany Bębenek zaprezentowali  się w przedstawieniu pt. „Skarb to nie tylko złoto”. Dzieci aktywnie uczestniczyły w teatrzyku, a ich entuzjazm widać na zdjęciach.

14 stycznia odbyło się Przedszkolne Kolędowanie.

Śpiewanie kolęd i pastorałek stanowiło okazję do lepszej integracji grup przedszkolnych. Utrwaliło wśród dzieci zwyczaj wspólnego kolędowania, a zarazem rozwijało indywidualne predyspozycje i zdolności wokalne dzieci.  Wychowankowie spiewali kolędy grupowo oraz indywidualnie. Naszą grupę reprezentowały chętne dzieci: Emilka Skórka oraz Julka Painta. Kolędowanie sprawiło przedszkolakom wiele radości. Naszą uroczystość uświetnił swoim występem Wiktor Trojanowski oraz podopieczni Warsztatów Terapii Zajęciowej. Serdecznie dziękujemy za magiczną atmosferę.

19.01.2016 r. gościliśmy w naszym przedszkolu aktorów Polskiego Teatru Historii z Mikołowa z przedstawieniem pt. „Czerwony Kapturek”. Bezpośredni kontakt z aktorami był dla dzieci niemałym przeżyciem, a wilk siał prawdziwy postrach wśród publiczności, która nagradzała artystów gromkimi brawami.

Choć na dworze zimno i mroźno, serduszka dzieci były gorące. To wszystko za sprawą uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka, która odbyła się 25.01. Święto Babci i Dziadka to dzień niezwykły, nie tylko dla dzieci, ale przede wszystkim dla babć i dziadków. To dzień pełen uśmiechów, wzruszeń, łez i radości. 

"Słoneczka" zaprosiły swoich bliskich do przedszkola i zaprezentowały swoje zdolności artystyczne. Najmłodsi z dużym przejęciem recytowali wierszyki, śpiewali piosenki z życzeniami i prezentowali swoje umiejętności taneczne. Dzieci dziękowały dziadkom i babciom za dobro, ciepło i miłość, jaką ich obdarzają. Dumni dziadkowie ze wzruszeniem podziwiali występy swoich wnucząt. Po występie dzieci wręczyły im własnoręcznie przygotowane prezenciki. Następnie wszyscy udali się na słodki poczęstunek, gdzie dziadkowie wraz z wnukami mogli wspólnie spędzić czas.

Witamy w gronie 4-latków!!! Pierwsza do grona starszych dzieci dołączyła Julka Painta. Składamy najserdeczniejsze życzenia wszelkiej pomyślności:

Niech Ci słonko ciepło gra,
niech Twój uśmiech długo trwa,
nie trać swej wesołej minki,
bo dziś są Twoje urodzinki.

29 stycznia w przedszkolu odbył się przez wszystkich oczekiwany Bal Karnawałowy!

Dzieci przebrane były w dowolne stroje; tak więc na balu tańczyły królewny, księżniczki, delikatne wróżki i inne tajemnicze postaci z bajek i baśni. O dobrą zabawę przedszkolaków dbał profesjonalny animator.Przebierańcy świetnie się bawili uczestnicząc we wspólnych zabawach i konkursach, a skoczna i rytmiczna muzyka zachęcała do tańca. Wszystkim tym zabawom towarzyszyła radość, śmiech i spontaniczna aktywność dzieci. Sądząc po minach i zmęczeniu dzieci, zabawa był udana, a wspomnienia na długo zostaną w pamięci.

29.03. Poniedziałek

„Wielkanocny stół”

 

„Wielkanocny zajączek” - zabawa ruchowa.

Rodzic czyta wiersz, a dziecko-zajączek naśladuje ruchami słowa wierszyka:

Pan zajączek myje łapki, bo są jeszcze nieumyte.

Myje pyszczek, myje szyję, bo wybiera się z wizytą.

Lecz najdłużej myje uszy, bo ma uszy bardzo długie:

Wodą, mydło, mydłem, wodą,

Najpierw jedno, potem drugie.

 

„Świąteczne jajeczka” - oglądanie ilustracji i odpowiadanie na pytania.

Rodzic pokazuje ilustrację przedstawiającą kurę i jajka, zadaje pytania, pomaga w trudniejszych odpowiedziach.

 

Pisanki to ozdobione jajka. Czy wiesz kiedy przygotowuje się pisanki? 

Przyjrzyj się uważnie pisankom na obrazku. Pokaż dwie takie same pisanki. 

Czy wiesz kto znosi jajka? Wskaż pisanki, na których widzisz żółte kropki. 

Wskaż pisankę z kokardką. Czy tak wygląda prawdziwa kura? 

 

„Zagadki wielkanocne” - wprowadzenie dzieci w tematykę świąteczną.

Rodzic zadaje zagadkę, a po otrzymaniu odpowiedzi pokazuje ilustrację. Wedle uznania rodzic rozwija temat dotyczący świąt, przedstawia ważne elementy, tradycje, zwyczaje, charakterystyczne motywy (kurczak, baranek, pisanka, zajączek). Przypomina o potrawach (żurek, jaja, baby, mazurki).

BABKA WIELKANOCNA

Cytrynowa, piaskowa bądź czekoladowa. Na stole wielkanocnym tradycyjnie króluje, bo wszystkim najczęściej bardzo smakuje.

BARANEK WIELKANOCNY

Zwierzątko bialutkie z mięciutkim futerkiem. Na wielkanocnym stole króluje, Jezusa symbolizuje.

BAZIE

Kotki co na drzewie mieszkają i wielkanocny stół ozdabiają.

KOSZYCZEK

Jedzeniem napełniony, pięknie przystrojony. Tuż przed Wielkanocną do kościoła jest niesiony.

PISANKI

Najpierw je pięknie zdobimy, a co kryją w środku zjeść lubimy.

 

„Zanieś jajko” - zabawa równoważna Rodzic wyznacza trasę, którą ma pokonać dziecko (5-6 kroków). Dziecko otrzymuje jajko w kieliszku, z którym musi przebyć wyznaczoną drogę bez utraty przedmiotu. Zabawę można powtórzyć lub przekształcić w zawody rodzinne.

 

 

30.03. Wtorek

„Bajki pisankowe”

 

„Jajko” - masażyk.

Rodzic recytuje wiersz i wykonuje masażyk na plecach dziecka zgodnie z czytanym tekstem. Potem następuje zamiana ról i dziecko na plecach rodzica naśladuje dłonią tekst wiersza czytanego na głos przez rodzica.

Tu kropka, (stukanie palcami w plecy)

Tam kreska, („malowanie” kresek)

Tu kropka różowa, (ponowne stukanie palcami w plecy)

Pisanka niebieska, („malowanie „kółek”)

Pisanka gotowa. („malowanie” dużego jajka)

 

„Pisanki” - słuchanie wiersza K. Różeckiej, rozmowa na temat jego treści.

 

Pisanki, pisanki, jajka malowane

nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki jajka kolorowe,

na nich malowane bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,

a na drugiej słońce,

śmieją się na trzeciej laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki.

na każdej pisance piękne opowiastki.

 

Pytania do wiersza:

Jak wyglądają pisanki?

Jakie wzorki maja pisanki?

Jak ty udekorowałabyś/udekorowałbyś swoją pisankę?

 

„Gdzie jest pisanka?” - zabawa utrwalająca orientację w przestrzeni.

Dziecko trzyma w ręce pisankę (lub inny przedmiot) i staje obok rodzica (oboje patrzą w jednym kierunku). Rodzic prowadzi zabawę mówiąc:

Weź pisankę i połóż ją tam (pokazuje kierunek do przodu). Pisanka leży przed tobą. Leży z przodu. Weź ją teraz w dłoń i podnieś najwyżej, jak tylko potrafisz. Teraz pisanka jest w górze. Kiedy opuścisz dłoń, pisanka będzie na dole. Wyciągnij teraz rękę tak jak ja… w bok… i połóż pisankę na podłodze. Teraz leży z boku. Spójrz do tyłu… połóż tam swoje jajo… Ono jest z tyłu. Weź je do ręki i połóż przed sobą.

 

„Bajki pisankowe” - poznanie różnych technik zdobienia jaj.

Rodzic prezentuje dziecku zdjęcia jajek ozdobionych różnymi technikami: oklejanki, ażurki, pisanki, kraszanki, drapanki. Dziecko ogląda ilustracje, dzieli się spostrzeżeniami, dostrzega podobieństwa i różnice. Rodzic może wyjaśnić skąd pochodzą nazwy technik, odwołać się do własnych doświadczeń i wspomnień.

Rodzic proponuje wykonanie pracy plastycznej. Na białej kartce rodzic rysuje kontur jajka. Dziecko stempluje korkiem od wina lub zakrętką z butelki wzory, mocząc narzędzie malarskie w farbie.

 

31.03. Środa

„W kuchni”

„Gotowane czy surowe?” - zabawa badawcza, zapoznanie dziecka ze sposobami sprawdzania stanu w jakim jest jajko.

Rodzic zaprasza dziecko do stolika i pokazuje dwa jajka. Mówi: Mam dwa jajka, jedno jest surowe, a drugie ugotowane na twardo. Niestety nie wiem, które jest które. Jak myślisz, czy jest sposób, by sprawdzić bez rozbijania skorupki, które jajko jest ugotowane, a które surowe? Dziecko może podać swój pomysł na rozwiązanie problemu lub rodzic może naprowadzić dziecko, mówiac: Mam pewien pomysł. Surowe jajka kręcą się powoli, a ugotowane - szybko jak bączek. Spróbuj zakręcić jajkami. Dziecko kręci. Czy widzisz różnicę? Które jajko kręci się szybko, a które powoli? Sprawdźmy, czy mieliśmy rację. Rodzic rozbija jaja nad miseczką i sprawdza, które jest surowe, a które ugotowane.

 

„Pieczemy babkę” - opowieść ruchowa. Dziecko naśladuje ruchem tekst czytany przez rodzica.

Zbliżały się święta Wielkiej Nocy. Gospodyni pomyślała, że musi upiec jedno z tradycyjnych ciast.Wybór padł na babę. Najpierw przygotowała sobie dużą misę. Potem wsypała do niej kilka garści mąki. Rozgniotła w rękach masło i dołożyła do mąki. Wlała trochę mleka i wbiła sześć jaj. Rozbiła skorupki: jedną, drugą, trzecią, czwartą, piątą, szóstą. Pomieszała. Raz jedną ręką, raz drugą, raz jedną ręką, raz drugą. Kiedy ciasto było wymieszane, gospodyni wrzuciła rodzynki i skórkę pomarańczy. Pomieszała. Następnie odstawiła, by ciasto wyrosło....Musiała trochę poczekać. Raz, dwa, trzy...już wyrosło. Gospodyni przełożyła ciasto do formy i włożyła do piekarnika. Po upieczeniu wyjęła wspaniałą, pachnącą, świąteczną babkę. Ale pachnie! Smacznego!

 

„Wielkanocny mazurek” - wykonanie ciasta. Rodzic prezentuje dziecku ilustrację przedstawiającą wielkanocny mazurek. Opowiada o tradycji związanej z przygotowaniem tego ciasta oraz o potrzebnych składnikach spożywczych. Proponuje dziecku wspólne przygotowanie wielkanocnego ciasta - mazurka z półproduktów (wafli andrutowych, masy karmelowej, polewy i bakalii). Zachęca dziecko do samodzielnego smarowania warstw (wafli) masą aż do wyczerpania produktów. Następnie wspólnie z dzieckiem rodzic przygotowuje polewę, którą umieszcza na górze ciasta. Wierzch można udekorować bakaliami. 

Wiek przedszkolny to czas stopniowego i naturalnego poznawania świata – od udziału dziecka w rodzinie, w grupie rówieśniczej, środowisku lokalnym do włączenia w krąg wartości i tradycji wspólnoty regionalnej. Dlatego uświadomienie dziecku jego łączności duchowej i materialnej z regionem jest koniecznym elementem działań pedagogicznych i wychowawczych w przedszkolu. W toku tej pracy wskazujemy na związki człowieka z miejscem jego „zakorzenienia”, na konieczność utożsamiania się z wzorami postaw wspólnoty i świadomego uczestnictwa w pielęgnowaniu tradycji oraz obrzędów regionalnych.

Kultywując tradycje przodków i piękne śląskie obyczaje wśród najmłodszych, nasze przedszkole zorganizowało na początku grudnia tydzień śląski. W trakcie tego tygodnia nie tylko na zajęciach wprowadzano elementy gwary i tradycji śląskiej, ale także zaproszono specjalnych gości, którzy ze śląskimi zwyczajami i mowa mają wiele do czynienia i można powiedzieć, że są w tym temacie ekspertami. A podczas całego tygodnia działo się wiele…

Najpierw odwiedziła nas pani Helena Leśniowska prezes Związku Górnośląskiego, która zaprezentowała nam śląski strój i symbole z nim związane, następnego dnia odwiedził nas górnik pan Ryszard Mikunda, który opowiedział nam ciekawostki związane z pracą pod ziemią. Górnik przybył w pełnym galowym umundurowaniu. Przedszkolaki miały okazję przyjrzeć się z bliska czapce górniczej, szpadzie, kordzikowi i odznaczeniom, które górnicy otrzymują za długoletnią, ciężką pracę w kopalni, co było dla nich dużą atrakcją spotkania.

Dzieci pochwaliły się swoją wiedzą na temat tego, jakie są kolory pióropusza na czapce i kto je nosi. Podały również pochodzenie nazwy Święta Górniczego - Barbórki. Gość przyniósł z sobą codzienne ubranie robocze z hełmem oraz podręczną aparaturą, chroniącą górników przed zagrożeniem. Wszystkie przedszkolaki zostały obdarowane przez gościa cukierkami.  Serdecznie dziękujemy panu Ryszardowi za bardzo miłe  i pouczające spotkanie. Uwieńczeniem śląskiego tygodnia była wizyta w Regionalnej Izbie Tradycji. Dzieciom spodobała się niecodzienna aranżacja wnętrz, ale wspólnie doszliśmy do wniosku, że nasze życie jest łatwiejsze.

W grudniu ponownie odwiedziła nas pani Anna Krzempek z Wojewódzkiej Biblioteki Pedagogicznej. Tym razem wprowadziła nas w nastrój świąteczny i przeczytała nam bajkę o Cecylii, która czekała na święta. Podobną tematykę poruszyła pani bibliotekarka z biblioteki miejskiej. Już nie możemy się doczekać, aż na niebie rozbłyśnie bożonarodzeniowa gwiazdka!



9 grudnia nasze przedszkole odwiedził Św.Mikołaj. Dzieci obejrzały przedstawienie teatralne pt."Legenda o Św. Mikołaju" w wykonaniu teatru Kikimora. Póżniej Mikołaj spotkał się z dziećmi i wręczył  prezenty. Wspólnie spędzony czas dostarczył wielu wrażeń.

Przedstawienie oraz prezenty dla dzieci zostały ufundowane z funduszu Rady Rodziców. Serdecznie dziękujemy paniom zaangażowanym w pracę naszego Komitetu.



Adwentowa spirala - niezwykły dzień w naszym przedszkolu ..
Adwent to czas oczekiwania, przygotowania siebie na narodziny Dzieciątka Jezus, przygotowania siebie do odpowiedniego przeżycia świąt Bożego Narodzenia. My, dorośli, przygotowujemy się do odpowiedniego przeżycia nadchodzących świąt w ciszy i spokoju, wewnętrznie. Dzieci tego nie potrafią. Adwentowa spirala, jako symbol drogi człowieka do swojego wnętrza, wprowadza nas w przedszkolu w ten wyjątkowy nastrój - nastrój wyciszenia, wyczekiwania. Tego dnia dzieci przebywają zewnętrzną drogę w głąb siebie. Wkraczają w spiralny łańcuch ułożony na podłodze z gałęzi jodłowych. W centrum spirali pali się świeca - jedyne światło w ciemnej sali. Dzieci, krocząc po spirali razem z panią, zapalają kolejno swoje, włożone w jabłuszka świece (od tej znajdującej się w centrum spirali). Stopniowo przybywa światła.
Dla Nas to niezwykłe przeżycie ...

16 grudnia odwiedziła naszą grupę pani Teresa Greń - mamusia naszej Madzi. Pani Teresa z wykształcenia jest plastykiem, a że  przedszkolacy  to mali artyści - szybko nawiązała się nić porozumienia. Najpierw nasz gość zaprezentował swoje prace plastyczne - prawdziwe dzieła sztuki wzbudziły zachwyt wśród milusińskich. Dzieci poznały różne techniki pracy, a także wprowadzono pojęcia takie jak : pejzaż, portret, martwa natura... Przedszkolacy z zaciekawieniem słuchały o sposobach pracy plastyka, ale prawdziwy entuzjazm wywołała wspólnie wykonana praca plastyczna. Przy pomocy rączek powstała przepiękna świąteczna choinka, którą możemy podziwiać w holu przedszkola. Dziękujemy serdecznie pani Teresie za bardzo miłe i pouczające spotkanie!

Święta Bożego Narodzenia to rodzinne święta, pełne tradycji i podniosłego nastroju, a Wigilia to najbardziej uroczysty, wzruszający i niepowtarzalny dzień w roku. Ta niezwykła atmosfera towarzyszy nam nie tylko w gronie najbliższej rodziny. W naszym przedszkolu  staramy się równie stworzyć podobny nastrój, dlatego też dzień 18 grudnia był dla nas dniem szczególnym…
Zgodnie z tradycją - najpierw podzieliliśmy się opłatkiem, złożyliśmy sobie wzajemnie życzenia, później uczestniczyliśmy w Jasełkach, wykonanych przez grupę "Biedronek", a na koniec zasiedliśmy do wspólnego stołu...
"Jest taki dzień bardzo ciepły, choć grudniowy.
Dzień, zwykły dzień, w którym gasną wszystkie spory..."

W pierwszych dniach listopada odwiedziły nas panie animatorki z Dzielnicowego  Domu Kultury. Na wstępie panie zaprosiły dzieci do zabaw integracyjnych, aby poznać wszystkie maluszki, następnie przedstawiły tematykę zajęcia, w którym wszyscy aktywnie uczestniczyli. "Słoneczka" odpowiadały o swoich doświadczeniach ze zwierzętami -  domowymi oraz tymi, które mieszkają na gospodarstwie rolnym bądź w lesie. W końcowej fazie dzieci wykonały atrakcyjną pracę plastyczną - rybkę z elementami origami.

3  listopada w Domu Kultury w Brzezinach Śląskich odbył się Konkurs Recytatorski dla przedszkolaków "JESIENNE WIERSZYKI". Punktualnie o godzinie 10.00. rozpoczęły się przesłuchania. Dzieci z wrodzoną pewnością i wdziękiem artystycznym pojawiali się na scenie i przedstawili wybrane przez siebie utwory. Naszą grupę reprezentowali : Emilka Skórka oraz Jakub Sówka. Przesłuchania odbywały się w czterech kategoriach wiekowych. Jury konkursu po przesłuchaniu wszystkich uczestników wyłoniło laureatów. Z ogromną radością informujemy, iż:

W KATEGORII DZIECI 3 - LETNICH LAUREATKĄ ZOSTAŁA:

EMILIA SKÓRKA.

Pomimo pochmurnej pogody, cała paleta jesiennych barw zawitała do domu kultury. Emilka recytowała wiersz "Muchomorek", natomiast Kubuś zaprezentował utwór "O jeżyku i kasztankach". Wszystkim uczestnikom oraz całej zebranej widowni towarzyszyły ogromne emocje. 

Emilce i Kubusiowi serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!!!

W trosce o nasze zdrowie prowadzimy aktywny tryb życia. Wiemy już jak ważny jest właściwy sposób odżywiania oraz aktywność fizyczna. W miarę możliwości pogodowych korzystamy z uroków jesieni, jednak kiedy odpada nas szaruga wybieramy się na salę gimnastyczną, gdzie możemy swobodnie rozruszać nasze mięśnie. Zabawa jest wspaniała, wykorzystujemy pełny asortyment przyborów gimnastycznych.

Nasze przedszkole aktywnie włącza się w akcje promujące zdrowie. "Słoneczka" przyłączyły się do ogólnopolskiego programu "Czyste ręce - zdrowia więcej".

Cele programu :
1. Wzmocnienie działalności wychowawczo – zdrowotnej z zakresu zdrowego stylu życia w szczególności dotyczącego przestrzegania czystości rąk.
2. Zapobieganie chorobom brudnych rąk (salmonella, czerwonka, żółtaczka pokarmowa).
3. Urozmaicenie form pracy z zakresu wychowania zdrowotnego wśród dzieci w wieku przedszkolnym.
4. Zachęcanie dzieci do przestrzegania codziennej higieny rąk i wyrobienie u nich przekonania, że jest to podstawowa czynność służąca zachowaniu zdrowia.
5. Włączenie rodziców do realizacji zadań programowych w domu.

Oprócz mycia rączek -pamiętamy również o naszych ząbkach!

16 listopada odwiedziła nasze przedszkole mamusia Edytki - pani Irmina Barczewska - Garus. Pani Irmina chciała podzielić się z przedszkolakami swoją pasją: muzyką. Jak na prawdziwą artystkę przystało potrafi zapisać nutami to, co słyszy, potrafi zaśpiewać i nauczyć podstaw techniki wokalnej; jest członkiem zespołów Romantic Cover i Cantus Floridus.

Na chwilę sala przedszkolna zamieniła się w profesjonalne studio nagrań. Nasza artystka przeprowadziła zajęcia muzyczne z wykorzystaniem sprzętu nagłośnieniowo - studyjnego, zaprezentowała zasady jego działania. Dzieci chętnie ustawiały się w kolejce do mikrofonu, jednak często do głosu dochodziła trema związana z publicznym występem. Okazało się, iż praca na scenie to bardzo trudne wyzwanie. Na zakończenie pani Irmina zaprezentowała krótki recital i porwała przedszkolaków do tańca. Serdecznie dziękujemy za mile spędzony czas, jesteśmy przekonani, iż wielu przedszkolaków odkryło w sobie nowe możliwości!!!

W ramach realizacji projektu "Kolorowy świat książki " nawiązaliśmy współpracę z Wojewódzką Biblioteką Pedagogiczną w Katowicach. W każdym miesiącu odbywać się będą zajęcia przygotowane przez panie bibliotekarki, mające na celu wprowadzić dzieci w świat słowa drukowanego, a tym samym rozwijać ich wyobraźnię oraz wzbogacać słownictwo.

Trudno sobie wyobrazić dzisiejszy świat bez Pluszowego Misia. Jest towarzyszem dzieci i dorosłych w świecie beztroskiej zabawy oraz przyjacielem-powiernikiem największych sekretów i tajemnic. W listopadzie swoje swieto obchodzą wszystkie misie: i te małe i te duże, pluszowe i animowane, nieważne jak wyglądają, ważne, że zawsze są z nami. W tym dniu odwiedziły nas starsze koleżanki ze szkoły podstawowej i wspólnie z nami przypomniały sobie imiona bohaterów literackich.

W naszej grupie witamy kolejnego solenizanta - Adaś dołączył do grana 3 - latków.

Korzystając ze sposobności,
życzymy  Ci szczęścia i pomyślności,
by to, o czym marzysz, się spełniło
i to, co kochasz, by przy Tobie było.

Jest taka noc w roku, kiedy świat realny łączy się ze światem magii, czarów, …wróżb.

Andrzejki są wspaniałą okazją do dobrej zabawy, a jednocześnie źródłem szacunku dla tradycji i obrzędów ludowych. Wróżby pobudzają wyobraźnię dziecięcą, pozwalają oderwać się od rzeczywistości i przenieść w świat marzeń i fantazji.

Zgodnie z tradycją listopad zakończyliśmy wróżbami andrzejkowymi: było lanie wosku, koło fortuny, wesołe pląsy oraz słodki poczęstunek.

Dziękujemy wszystkim rodzicom za zaopatrzenie naszego stołu!!!

Cześć grupy uczestniczyła w warsztatach rękodzielniczych, których podstawowym materiałem roboczym było drewno.
Zajęcia poprowadził Pan Darek, który wręczył każdemu dziecku "szkielet" zwierzątka. Zadaniem dzieci było wygładzanie powierzchni materiału papierem ściernym, a następnie pomalowania powierzchni. Podczas wykonywania tych czynności dzieci tak mocno zaangażowały się w pracę, że czas spędzony na warsztatach minął bardzo szybko. Zajęcie było bardzo ciekawe i dostarczyło wielu wrażeń wszystkim uczestnikom.

W nowym miesiącu, a właściwie na koniec września czekała nas niespodzianka. Obchodziliśmy Dzień Chłopaka! Dziewczynki stanęły na wysokości zadania - złożyły życzenia, a później zaprosiły do wspólnej zabawy. Na wszystkich czekał słodki poczęstunek, który przygotowały panie z Rady Rodziców, za co serdecznie dziękujemy. 

Październik to miesiąc, w którym jesień króluje już w pełni. Przewija się ona również w tematyce naszych zajęć. Poznajemy dary sadów, pol, lasów oraz ich mieszkańców.        

      

W tym miesiącu rozpoczęliśmy współpracę z biblioteką miejską, która trwać będzie przez cały rok szkolny.

Każdy przedszkolak wie jak ważne w naszym życiu jest zdrowie i co znaczy profilaktyka prozdrowotna. W ramach zajęć związanych z dbałością o nasz organizm złożyliśmy obietnicę, iż będziemy unikać słodyczy, a w zamian za to zjadać będziemy surówki oraz owoce. Mieliśmy także okazję samodzielnie przygotować śniadanie z różnorodnych pełnowartościowych produktów.

Kolorowe kanapki były przepyszne ! ! !

W październiku obchodziliśmy urodzinki Edytki! Witamy w gronie 3 latków.

Wszystko co piękne i wymarzone
Niech w Twym życiu będzie spełnione.
Niech życie słodko płynie,
a wszystko, co złe niech szybko minie.

26 października w naszej sali miało miejsce wielkie wydarzenie: Pasowanie na Przedszkolaka. Zanim pani dyrektor przyjęła nas w poczet przedszkolaków musieliśmy wykazać się różnymi wiadomościami i umiejętnościami: były piosenki, wierszyki i tańce.
Zaprezentowaliśmy się wspaniale, a nasi rodzice byli z nas bardzo dumni. Na pamiątkę tej ważnej uroczystości otrzymaliśmy dyplomy oraz imienne apaszki, które wykorzystujemy wychodząc na podwórko.
Serdecznie dziękujemy paniom z Rady Rodziców za przygotowanie niespodzianek! 

 

Wysłuchaj piosenki i staraj sie pokazywać wraz z dziećmi czynności, które one wykonują.
 
 
Zadanie powtórz jeszcze wieczorem zanim pojdziesz spać w celu przypomnienia.
 
Milej nauki i zabawy!
 
Have fun learning English and singing this song!
 
Be active :)