Czcionka
Drodzy Rodzice!

To kolejny tydzień, podczas którego rozmawialiśmy o siłach natury – żywiołach. Skupiliśmy się na poznaniu właściwości wiatru i ognia. Znamy pozytywne i negatywne skutki ich oddziaływania. Wiemy, kiedy żywioły nam pomagają, a kiedy zagrażają naszemu zdrowiu i życiu.W zabawach matematycznych doskonaliliśmy umiejętność przeliczania, dodawania i odejmowania w zakresie 6. Uczyliśmy się prawidłowo kreślić znaki, litery i cyfry. Dużo czasu spędzaliśmy na świeżym powietrzu – oprócz zabaw ruchowych w ogrodzie wychodziliśmy na spacery, podczas których obserwowaliśmy naturę: skąd wieje wiatr, z jakiego kierunku płyną obłoki.

 

Drodzy Rodzice!

W minionym tygodniu byliśmy odkrywcami i rozmawialiśmy o ODKRYWNIU. Dowiedzieliśmy się, że aby odkrywać, poznawać, należy podróżować – ważne są nie tylko dalekie podróże, ale również te bliskie, podczas których uważny obserwator ma możliwość odkrycia wielu fascynujących zjawisk. My odkryliśmy, w jaki sposób można zbadać odciski palców. Poznaliśmy globus, kontynenty; rozmawialiśmy o różnych sposobach podróżowania. Wiemy, które pojazdy poruszają się w powietrzu, a które po lądzie i w wodzie. Znamy akcesoria ułatwiające podróżnikom przebywanie w różnych warunkach, takie jak namiot, mapa, termos, kompas czy latarka.

Poznaliśmy kolejną literę r, R, wysłuchiwaliśmy głoskę r na początku, na końcu i w środku wyrazów, kreśliliśmy na tackach z mąką i w liniaturze. Odczytywaliśmy wyrazy i zdania. 

 

Drodzy Rodzice!

W minionym tygodniu dowiedzieliśmy się, co to jest DOCIEKLIWOŚĆ. Uczyliśmy się zadawania pytań – już rozumiemy, że należy pytać o wszystko, co nas interesuje, i że nie ma pytań nieważnych. Odbyliśmy wiele wypraw w Kosmos, a dzięki nim nauczyliśmy się odróżniać gwiazdy od planet, wiemy, dlaczego czasem jest noc, a czasem dzień, jak ważna jest praca astronauty i jak wiele trzeba umieć, żeby nic zostać. Znamy nazwy planet w Układzie Słonecznym i wiemy, że Słońce to gwiazda. Przypomnieliśmy sobie, kim był Mikołaj Kopernik – jeden z najsławniejszych Polaków. 

Często pracowaliśmy w zespole, bo wiele możemy się nauczyć od swoich kolegów i koleżanek; poza tym pracować razem jest weselej. 

Poznaliśmy nową literę p, P. Umiemy ją nazwać, znaleźć, kreślić w powietrzu i na kartonie; dlatego możemy przeczytać nowe słowa, a nawet całe zdania lub ułożyć podpis pod obrazkiem.

 To, co policzymy, potrafimy ułożyć z liczb i znaków +, =. Zaczynamy rozumieć, co to znaczy ułożyć zadanie z treścią do obrazka – na razie układa je pani, a my rozwiązujemy.

Poznaliśmy piosenkę Kosmiczna wyprawa; śpiewaliśmy ją, bawiliśmy się przy jej melodii, graliśmy na instrumentach. 

 

Dzień Kobiet

 
 
Drodzy Rodzice!

W minionym tygodniu rozmawialiśmy o tym, jak ważna jest praca i jej efekty, które dają nam powody do dumy. Poznaliśmy wartość, jaką jest DUMA Z PRACY. Wiemy, że każdy rodzaj pracy zasługuje na szacunek. Dzięki pracy człowiek zaspokaja swoje potrzeby i potrzeby innych ludzi. Dzieci także pracują – ucząc się czy pomagając w obowiązkach domowych.

Nadchodzi wiosna i wszystko zaczyna budzić się do życia – powracają ptaki, widać pierwsze rośliny, jest coraz cieplej; umiemy to dostrzec i nazwać. Wiosna to czas porządków w szafie, w domu i na podwórku czy w ogrodzie. My też wykonaliśmy wiele prac, z których jesteśmy dumni. 

Poznaliśmy nową literę c, C – umiemy ją nazwać, znaleźć, kreślić w powietrzu i w liniaturze Możemy przeczytać nowe słowa, a nawet całe zdania lub ułożyć podpis pod obrazkiem.

Coraz lepiej dodajemy i odejmujemy na kasztanach, fasolkach, palcach, a niektórzy z nas w pamięci. To, co policzymy, potrafimy ułożyć z liczb i znaków +, =. Układamy zadania z treścią do obrazków. 

 W różny sposób bawiliśmy się przy piosence Drzewo mieszkanie i przy utworze Ptasi berek Tadeusza Kassaka. 

 

 
Drodzy Rodzice!

W minionym tygodniu dalej rozmawialiśmy o tym, jak ważna jest praca. Poznaliśmy pracę rolnika i wiemy już, jak trudzi się, żebyśmy mieli co jeść. Zwłaszcza teraz, gdy za progiem czeka wiosna i trzeba wszystko siać i sadzić. W gospodarstwie pojawiają się także młode zwierzęta, którymi trzeba się zaopiekować. Szeroko otwieramy oczy i codziennie widzimy coś nowego – to, jak zmienia się przyroda wokół nas. Widzieliśmy już pierwsze wiosenne kwiaty i słuchaliśmy śpiewu ptaków. Codziennie ciężko pracowaliśmy w sali, w ogrodzie, mamy też swoje uprawy. Musimy się nimi opiekować, by jesienią móc jeść smaczne warzywa. 

Poznaliśmy nową literę j, J – umiemy ją nazwać, znaleźć, kreślić w powietrzu i w liniaturze. Możemy przeczytać nowe słowa, a nawet całe zdania lub ułożyć podpis pod obrazkiem.

Coraz lepiej dodajemy i odejmujemy na kasztanach, fasolkach, palcach, a niektórzy z nas w pamięci. To, co policzymy, potrafimy ułożyć z liczb i znaków +, -, =. Całkiem sprawnie układamy zadania z treścią i potrafimy je rozwiązywać.