Drodzy Rodzice!
Spotkaliśmy się w nowym roku. W tym tygodniu mówiliśmy o upływie i następstwach czasu. Poznaliśmy różne przedmioty służące do pomiaru czasu: zegary, klepsydry, stopery, minutniki, sekundniki i wiemy, które z nich mierzą czas najdokładniej. Dowiedzieliśmy się, dlaczego ludzie mierzą czas, w jaki sposób mierzono go dawniej, a jak robi się to współcześnie. Wiemy, że pomiar czasu jest potrzebny w różnych sytuacjach życiowych. Umiemy odczytywać pełne godziny na tarczy zegara.
Poznaliśmy różne rodzaje kalendarzy (dzienne, roczne, tygodniowe itp.). Wiemy, że rok ma 365 dni i jest to czas obiegu Ziemi dookoła Słońca. Poznaliśmy też nazwy 12 miesięcy. Staramy się je zapamiętać według kolejności występowania. Przypomnieliśmy sobie dni tygodnia – wiemy, że tydzień ma 7 dni, potrafimy wymienić je w kolejności, zaczynając od dowolnego dnia. Znamy pojęcia: dzisiaj, jutro, wczoraj, przedwczoraj, pojutrze i umiemy ich używać. Dowiedzieliśmy się, że czas płynie, a my z każdym dniem stajemy się starsi – najbardziej jest to widoczne na naszych starych zdjęciach.
Nauczyliśmy się rytmicznej piosenki o zegarach, potrafimy wystukać jej rytm na różnych instrumentach. W czasie zabaw ruchowych sprawnie reagujemy na zmiany tempa i dynamiki oraz na pauzę w muzyce. Umiemy też rytmizować kilka przysłów o Nowym Roku.
Z zakresu pojęć matematycznych poznaliśmy znak +, potrafimy go zapisać i odczytać działanie matematyczne, w którym występuje. Sprawnie dodajemy na konkretach w zakresie 5.
Poznaliśmy kolejną literę z, Z, uczyliśmy się wysłuchiwać, jakie głoski znajdują się na początku, w środku i na końcu wyrazów. Potrafimy odczytać sylaby, wyrazy i zdania z poznanych liter.
Ćwiczyliśmy spostrzegawczość i pamięć wzrokową – utrwaliliśmy cyfry od 1 do 5. Doskonaliliśmy umiejętność liczenia, a także rozumienia poleceń: tyle samo, więcej o…, mniej o… Umiemy klasyfikować, odkładać, dokładać. Potrafimy zmierzyć długość przedmiotów, ustalić, który jest najdłuższy, a który najkrótszy.